Senast uppdaterad: 03/17/2014
Språkhjälp [Hur fungerar det?]

Återvinningscentraler


På återvinningscentralen lämnar du 
allt elavfall som du vill bli av med.
Exempel på elavfall är spisar, kylskåp, datorer,
telefoner och TV-apparater.

På återvinningscentralen lämnar du också
grenar och buskar som slängs från trädgården.

På återvinningscentralen får du också lämna
plankor, golvmattor och andra byggsopor.

Alla stora förpackningar som till exempel
TV-kartonger, stora frigolitbitar och stora
målarburkar lämnar du också på återvinningscentralen.

Var finns närmaste återvinningscentral?
Återvinningscentralerna kallar man
ofta bara för ÅVC.
Det finns tre återvinningscentraler i Boden.

Återvinningscentralerna heter
ÅVC Boden, ÅVC Harads och ÅVC Gunnarsbyn.

Här nedanför finns länkar till återvinningscentralerna.

Sidorna öppnas i nya fönster och är inte lättlästa.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till ÅVC Boden. Ej lättläst Öppnas i nytt fönster
Länk till ÅVC Gunnarsbyn. Ej lättläst ��ppnas i nytt f��nster
Länk till ÅVC Harads. Ej lättläst ��ppnas i nytt f��nster


Genvägen