Senast uppdaterad: 08/13/2015
Språkhjälp [Hur fungerar det?]

Vatten och avlopp


I Bodens kommun har vi gott och rent vatten. 
Vattnet måste skyddas mot nedsmutsning.
Därför kontrollerar man vattnet ofta.

I Boden använder varje person omkring
200 liter vatten varje dygn.
Av det vattnet används bara 10 liter
till mat och dryck.

Vem har ansvar för vattnet?
Bodens kommun ser till att vatten
och avlopp fungerar. 
Har du några frågor eller vill klaga på något 
så ta kontakt med Bodens kommun.

Har du egen vattenbrunn eller anläggning för avlopp
kan du få tips om dem på kommunens
samhällsbyggnadskontor.

Vill du veta med om vatten och avlopp?
Här nedanför finns en länk till en sida
där du hittar namn, telefonnummer och
e-postadresser till de som sköter vatten och avlopp
i Bodens kommun.

Sidan öppnas i ett nytt fönster och är inte lättläst.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Länk till: Kontaktuppgifter för vatten och avlopp. Ej lättläst Öppnas i nytt fönster


Genvägen