Senast uppdaterad: 11/27/2013
Språkhjälp [Hur fungerar det?]

Vem får barnomsorg?


Barn till föräldrar som studerar,
arbetar eller är arbetslösa
får plats i barnomsorgen.

Barn som har föräldrar som är föräldralediga
för vård av ett syskon
får plats i barnomsorgen.

Sök plats fyra månader innan du behöver platsen.

Så här ansöker du om barnomsorg
Ansökan till barnomsorg gör du enklast
på internet.
En länk till ansökan hittar du här nedanför.

Länken öppnas i ett nytt fönster och är inte lättläst.
Vill du komma tillbaka till denna sida
stänger du bara det nya fönstret.

Vill du få hjälp att ansöka om barnomsorg
kan du ringa telefonnumret
som står längst ner på denna sida.

Länk till: Ansökan om barnomsorg. Ej lättläst Öppnas i nytt fönster

Vill du veta veta mer eller
få hjälp att ansöka om barnomsorg?

Kontakta utbildningsförvaltningen
på telefonnummer 0921-622 66 eller 0921-623 33.

Du kan också besöka de som ansvarar för
kommunens barnomsorg
i stadshuset på plan åtta i A-huset.


Genvägen