Senast uppdaterad: 04/03/2012
Språkhjälp [Hur fungerar det?]

Skydd mot olyckor


Räddningstjänsten kallas ofta för brandkåren.
De släcker bränder och hjälper till vid stora olyckor.

I Bodens kommun finns det tre brandstationer.
En i Boden, en i Harads och en i Gunnarsbyn.

Räddningstjänsten lär också ut
hur man kan stoppa bränder och olyckor.
De kan ge information och tips.

Att skaffa brandvarnare är ett tips
på hur du kan göra ditt hem lite tryggare.
Glöm inte att byta batteri i brandvarnaren
en gång om året.

Byt batteri när du tar fram adventsljusen.
Då är det lättare att komma ihåg.

Bild på en brandbil
Så här kan en brandbil se ut


Genvägen