Senast uppdaterad: 02/27/2012
Språkhjälp [Hur fungerar det?]

Vuxenutbildning


Lärcentrum i Boden finns på Hedenbrovägen 2
På Lärcentrum i Boden kan vuxna gå i skola.

Skola för vuxna människor kallas vuxenutbildning.
Vuxna i Boden kan gå vuxenutbildning
på Lärcentrum.

Du kan studera för att bli bättre på saker som
du lärde dig när du var yngre.

Du kan också lära dig helt nya saker.
På vuxenutbildningen kan du lära dig ett yrke.

Det finns också kurser för dig
som kommer från ett annat land
och vill lära dig svenska.

Vuxenutbildning finns på olika nivåer:

  • Grundskola för vuxna
  • Gymnasieskola för vuxna
  • Särskild undervisning, Särvux
  • Svenska för invandrare.
  • Yrkeshögskola

Vill du veta mer om vilka kurser som finns
för vuxna kan du ringa till Lärcentrum. 

Telefonnumret till Lärcentum är 0921-627 52.
Du kan också skicka e-post till larcentrum@boden.se


Genvägen