IT-support

Medborgare som har problem med E-tjänster kan felanmäla dem i Bodenappen eller kontakta Medborgarservice på telefon 0921-620 00. För att komma i kontakt med kundservice IT kan anställda använda servicewebben eller ringa till kundservice på 0921-627 20.

Gästnät

Bodens kommun erbjuder sina besökare gästnät på de flesta platser där kommunen har verksamhet. På gästnätet kan du tillfälligt använda Internet upp till 12 timmar. Därefter loggas du ut och får göra en ny inloggning. Det konto du skapar kan du återanvända i 14 dagar från det datum du skapade ditt konto.

  1. Anslut din enhet till gästnätet bkVISIT.
  2. Starta webbläsaren och surfa till valfri webbsida, du omdirigeras då till en sida där du kan välja mellan att:
  3. Logga in eller skapa ett nytt konto.

Fjärrsupport

Ibland använder kundservice IT fjärrsupport för att hjälpa användaren. Om fjärrsupport behövs kommer kundservice IT att instruera användaren hur det går till.

Inloggning för externa användare

För åtkomst till Bodens kommuns nätverk krävs det ett användarkonto. Externa användare måste följa samma regelverk som för anställda. Du kan läsa mer om detta i dokumenten Regler för användare och Sekretessavtal för externa användare som finns på den här sidan. För att öka säkerheten vid inloggning till kommunen krävs så kallad tvåfaktorsinloggning. Med tvåfaktorsinloggning måste ett engångslösenord anges förutom den vanliga användaridentiteten och lösenordet. Engångslösenordet skickas till den mobiltelefon som kopplats till kontouppgifterna.

1. Starta inloggning genom att gå till sidan https://login.boden.se.
2. Logga in med dina inloggningsuppgifter i ”Användarnamn” och ”Lösenord”.
3. Skriv in den pinkod som du fick som SMS.

 

Ladda ner dokument
Regler för användare
Ladda ner dokument
Sekretessavtal för externa anv...
Senast uppdaterad: 2020-10-29